16 sep

EFK:s missionsdirektor predikar i Korskyrkan

Söndagen den 4 oktober har vi glädjen att välkomna Evangeliska Frikyrkans* missionsdirektor Daniel Norburg till Korskyrkan, då han predikar på förmiddagsgudstjänsten.

Daniel Norburg valdes till missionsdirektor för EFK förra året. Dessförinnan var han pastor och föreståndare i Immanuelskyrkan i Malmö, där han arbetat i 20 år. Under den tiden var han med om att få se Immanuelskyrkan växa, plantera nya församlingar och skapa en mångkulturell församling. Daniel Norburg har under de senaste åren också varit New Wines ledare i Sverige, vilket vi som församling har haft lång och god relation till.

– Det är så roligt att Daniel kommer till Korskyrkan, vi ser fram mot att få höra honom förkunna. Han är en församlingspastor som stått i en växande församling under många år och vi tror att han kan och vill förmedla något in i vår situation. Vi behöver se lite bredare än bara Karlstad, vår uppgift är större, säger Anders Nordström, pastor i Korskyrkan.

*Korskyrkan tillhör Evangeliska Frikyrkan, EFK, som är en församlings- och missionsrörelse med 303 församlingar med drygt 33 000 medlemmar.