tisdag

Författarsamtal i Domkyrkan

Börjar: 03 maj 18:30
Slutar: 03 maj 20:45

Välkommen till en ekumenisk träff i Karlstads Domkyrka.

Karlstads Ekumeniska Råd välkomnar dig till en kväll där Tomas Sjödin berättar om hur tystnaden kan öppna dörrar till nya vidder och världar. PerArne Arne Dahl berättar om hur sårbarheten, mot alla odds, kan ge ny styrka och vara till hjälp i livets uppförsbackar.

Kvällen inramas med musik och består av två kortare föredrag, mingel, bokbord och ett gemensamt avslutande samtal mellan mellan dem.

Tomas Sjödin är pastor, föreläsare och författare till ett stort antal uppskattade böcker, nu senast Ljudet av tystnad.

Per Arne Dahl är präst, tidigare biskop och en av Norges mest lästa kristna författare. Sårbarhetens kraft är hans senaste bok som är översatt till svenska.

Kvällen är gratis, ingen anmälan. Observera att vi inte träffas i Korskyrkan, utan i Karlstads Domkyrka.