17 dec

Julen i Korskyrkan

Med stora kliv närmar sig julen. Förutom julskinka och snöflingor hoppas vi på många goda möten i kyrkan. Här har vi samlat information om de kommande gudstjänsterna över jul och nyår. Med önskan om en välsignad jul och ett gott nytt år!

Julfest

Söndag, 20 dec kl. 11:00

Den här gudstjänsten blir en riktig julfest. På schemat står ett drama om julens olika händelser och ungdomarna i rockskolan spelar. Sara Rosenströmer delar några tankar inför helgen och gudstjänsten avslutas som vanligt runt fikabordet.

Juldagsgudstjänst

Juldagen, 25 dec kl. 11:00

Vi firar julens glädje tillsammans. Sara Rosenströmer predikar och Ulrika Gustavsson står för musiken.

Hemvändargudstjänst

Söndag, 27 dec 11:00

Den här mellandagsgudstjänsten får vi lyssna till en predikan av Robin Minshull. Dan Tideström med team står för musiken.

Söndag, 3 jan 2016, 11:00

Året tar sin början med en nattvardsgudstjänst och predikan av Sara Rosenströmer.

Informationen finns också i vår Kalender