10 dec

Vi söker en ungdomsledare!

Korskyrkan i Karlstad har en mycket spännande tid framför sig och nu söker vi en ledare till församlingen som ska ansvara för vårt ungdomsarbete. Är du, eller känner du någon som skulle passa in i rollen?

Korskyrkan i Karlstad har en mycket spännande tid framför sig. Vi ingår i ett projekt som leds av EFK som heter Växande församlingar där vi som församlingsledning jobbar med frågor som ska hjälpa oss att växa. Det finns en stor potential i vår församling och väldigt mycket som vi tror kan hända, både i men också genom församlingen. Vi har många unga i våra verksamheter och vi vill hitta kreativa sätt att möta varandra och Gud. Det finns också en längtan i församlingen att göra vettiga insatser för flyktingarna och på så sätt verka för Guds rike i Karlstad.

Våra anställda är våra viktigaste resurser för att kunna växa och utvecklas som församling. De bidrar till att människor kommer till tro, växer i tro, utvecklar sin personlighet för att tjäna Gud med sina gåvor och växa i ledarskap. Vi önskar att våra anställda ska vara katalysatorer och inspiratörer i denna växande process.

Vi söker nu en ledare till församlingen som ska ha ansvar för vårt ungdomsarbete.

Arbetsuppgifter

Leda och utveckla ungdomsarbetet: göra lärjungar av unga människor, hitta sätt att möta tonåringar och unga vuxna utanför kyrkans väggar, engagera unga att berätta om Jesus för andra och bidra till att de unga är med i sociala projekt.

Engagera andra ledare och hitta nya ledare.

I tjänsten kan ingå andra uppgifter som rör församlingen och verksamheten. Det förväntas att du som medlem i församlingens team av ledare är med och tar ansvar för att församlingen går framåt på alla sätt.

Egenskaper

Vi ser gärna att du är kunnig i Bibeln och kan lära ut vad den säger om bland annat lärjungaskap. Du får gärna vara kreativ och tycka om att göra galna saker tillsammans med andra. Det viktigaste tycker vi är att du är en lärjunge själv och kan fungera som ett föredöme för unga människor. Du får gärna vara orädd i ditt lärjungaskap och vilja utmana både de unga och andra i församlingen att göra sådant som man inte gjort tidigare. Det viktigaste är förstås att du älskar Jesus och vill göra honom känd i Värmland!

Kvalifikationer

Dina egenskaper är viktigare än kvalifikationer och utbildning.  Visst är det bra med någon form av teologisk utbildning, men det är inget krav. Det är förstås också bra med erfarenheter av olika slag, både i församlingsledartjänst, men också andra erfarenheter.

Tjänstgöringsgrad:

50 – 100 %
Vi ser gärna att tjänsten kan kombineras med deltid på fritidsgård eller liknande.

Tjänstgöringstid:

Så fort som möjligt. Provtjänstgöring tillämpas

Kontaktpersoner:

Anders Nordström, pastor i Korskyrkan – 070-6008647

Ansökningstid:

Vi tar löpande in ansökningar och har intervjuer löpande

Skicka ansökan till:

Korskyrkan Karlstad
Nygatan 16
652 20 Karlstad.
Märk kuvert med  ”Ungdomsledare”

Du kan också skicka in din ansökan via epost: pastorn@korskyrkan.com