07 okt

Mr Goran underhåller alla åldrar

Mr Goran har många strängar på sin lyra och underhåller både små och stora med trolleri, figurballonger, buktaleri och jonglering. På söndag medverkar han i gudstjänsten.

Mr Goran har arbetat med underhållning sedan 1994 och beskriver sig själv som en ”allkonstnär som gillar att underhålla och engagera”. Göran Nordfeldt, som han egentligen heter, är utbildad teolog och kopplingen till den kristna tron är därför väldigt naturlig. Han använder sig av något som kallas Gospel Magic.

– Gospel Magic skulle kunna översättas med evangeliskt trolleri. Det är en genre inom trolleri som har som syfte att synliggöra evangeliet. Trolleri skapar engagemang samt att det är ett smart pedagogiskt hjälpmedel för att få en ytterligare dimension av att kunna se evangeliet, säger Mr Goran.

Kan du redan nu avslöja vad vi kommer att få höra och se när du kommer till Korskyrkan?

– Jag har inte bestämt mig än men mycket möjligt är en kombination av skapelsen och det förlorade fåret. Det låter väl spännande!

Mr Goran är noga med att poängtera att hans underhållning riktar sig till både unga och äldre.

– Om man inte är där så garanterar jag att man missar något. Varför missa något som är roligt och fängslande? Att ha roligt tillsammans och med Gud i centrum, kan det bli annat än en härlig söndag! säger Mr Goran.

– Att få hit Mr Goran är roligt. Vi behöver alla olika former av pedagogik för att kunna berätta de goda nyheterna. Att Mr Goran har en enorm förmåga att fängsla åhörarna gör att jag ser fram mot gudstjänsten på söndag. Att med olika trick få fram evangeliet är ju lysande, säger Anders Nordström, pastor i Korskyrkan.

Efter gudstjänsten serveras kyrklunch i form av mosbricka och korv.