onsdag
12 aug

Ny i Karlstad?

Är du ny i stan? Välkommen till Karlstad! Söker du efter en kyrka att gå till? Välkommen till Korskyrkan!

För att du som är ny i Karlstad ska få ett smakprov på vad Korskyrkan har att erbjuda har vi träffar för dig i början av höstterminen.

– Ny i stan-träffarna är till för studenter och andra som är nyinflyttade och vill veta lite mer om församlingen och lära känna nya människor, säger Sara Rosenströmer, pastor med inriktning på ungdomar.

Ny i stan-träffarna äger rum torsdagen den 10 september kl 19 samt efter söndagsgudstjänsterna den 13 och 20 september.

– Korskyrkan är en församling med varm gemenskap och låg medelålder som vill hjälpa den som är ny att hitta en plats i församlingen, säger Sara Rosenströmer.

Korskyrkan ligger centralt i stadsdelen Haga på Nygatan 16. Åker du buss stannar linje 2 och 4 precis utanför kyrkan. Annars är det bara en kort promenad från Stora torget där alla stadsbusslinjerna går.