16 sep

Ny i Karlstad?

Börjar: 16 sep 19:00
Slutar: 16 sep 21:00

Är du ny i stan? Välkommen till Karlstad! Söker du en kyrka att gå till? Välkommen till Korskyrkan!

Oavsett om du har flyttat hit för studier, arbete eller annat vill vi välkomna dig! Dessa träffar är perfekt för dig som vill veta mer om kyrkan eller få möjlighet att lära känna nya människor. Vi ses efter gudstjänsten den 12 september och bjuder även in till en pizzakväll den 16 september. Välkommen!

Korskyrkan är en varm gemenskap med folk i alla åldrar. Vi vill vara en kyrka för alla och vi hjälper gärna dig att hitta en plats i församlingen. Korskyrkan ligger centralt i stadsdelen Haga på Nygatan 16. Åker du buss stannar linje 2 precis utanför kyrkan (busshållplatsen heter Nygatan). Annars är det bara en kort promenad från Stora torget där alla stadsbussar går.

Vi kommer bjuda på pizza på torsdagen, så kom hungrig! Har du någon fråga? Tveka inte att höra av dig till Olivia Sandberg, olivia@korskyrkan.com