20 jan

Ny predikoserie: Hopp för Karlstad

På söndag den 24 januari startar en ny predikoserie i Korskyrkan. Serien heter ”Hopp för Karlstad” och utforskar det hopp som tillhör varje kristen. Ett hopp som är särskilt relevant i det tumult som råder i världen just nu.

- Jag är nog inte ensam om att uppleva att den här hösten och vintern har påverkat oss alla på många sätt, säger Anders Nordström, pastor i Korskyrkan.

Han menar att en känsla av oro och ångest kryper nära. Kriser och katastrofer har blivit vardagsmat i media och det möter oss kanske närmare än någonsin tidigare. Vissa drabbas mer än andra och det är svårt att gå oberörd från nyheterna om terrordåd, flyktingströmmar och grova trakasserier.

Mitt i allt detta kan man fråga sig om det finns något som kan ge tillvaron fasthet och stabilitet. Finns det något som kan vara hållbart i det som verkar så sönderfallande?

- Där vill vi som församling under några veckor tala om ”Hopp för Karlstad”. Vi vill ta med dig och presentera det hopp som Bibeln beskriver, ett hopp som inte är byggt på en försiktig optimism utan på något mer hållbart än så!

Det första avsnittet i den nya predikoserien ges på söndag, 24 jan kl. 11.