söndag
28 feb

Var med - ett kapitel varje dag!

Under mars månad läser församlingsledningen Apostlagärningarna tillsammans. Vill du göra dem sällskap?

Församlingsledningen har, med nya styrelseordförande Magda i spetsen, beslutat att läsa Apostlagärningarna tillsammans. Det är ett initiativ som bland annat syftar till att få fart på den personliga bibelläsningen. Styrelsen hoppas att många av församlingens medlemmar vill haka på och läsa tillsammans med dem.

– Vi börjar nu på tisdag den 1 mars och läser det första kapitlet. Sedan läser vi ett kapitel varje dag och avslutar strax efter påskhelgen, berättar Magda.

– Vi i styrelsen vill utmana både oss själva och församlingen. Vi tror att det finns en styrka i att läsa Bibeln och be tillsammans, så vi hoppas att många vill haka på!

Apostlagärningarna på 30 sekunder

Apostlagärningarna är Bibelns 45:e bok och ligger placerad precis efter de fyra evangelierna.  Jesus har tagit avsked av sina lärjungar och vi får följa hans närmsta vänner när de slår ner grundbultarna för den kristna kyrkan. Petrus och Paulus är två av frontfigurerna och läsaren får ta del av både helande och förföljelse, konflikt och barmhärtighet. Genom hela boken håller Gud sin hand över den växande kyrkan – ofta diskret, men ibland bländande klart.